Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Minerální prameny Františkových Lázní
Hájková, Eliška ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Cílem předložené bakalářské práce je sumarizovat dostupné informace o minerálních pramenech v oblasti Františkových Lázních a detailně je charakterizovat z chemického a fyzikálního hlediska. Práce se dále zabývá geologií a hydrogeologií dané oblasti. Definuje pojem balneologie a uvádí příklady nemocí, které lze léčit za pomoci minerálních pramenů. Pro potřeby školní praxe na základních školách jsou jednotlivé františkolázeňské prameny seřazeny do exkurzního okruhu. Klíčová slova: minerální prameny, balneologie, Františkovy Lázně, exkurze, základní škola
Biologická exkurzní výuka v oblasti Podbořanska
Kantová, Ludmila ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Svobodová, Silvie (oponent)
Diplomová práce se zabývá biologickou exkurzní výukou na Podbořansku. V tomto regionu se vyskytuje celá řada míst, která jsou atraktivní z hlediska přírodovědného vzdělávání. Exkurzní trasy zde mohu být vhodné pro žáky základních škol i středních škol a zaměřené různými směry biologie. Zejména se jedná o botaniku, geologii, zoologii a ekologii. Práce má část teoretickou, jejímž cílem je charakterizovat přírodovědnou exkurzi jako formu výuky, popsat základní charakteristiky přírodovědných exkurzí a vytvořit seznam regionálních lokalit, které jsou vhodné k pořádání přírodovědných exkurzí. Praktická část se zabývá vytvořením návrhů exkurzí na vybrané lokality s výstupy v podobě pracovních listů a ověřením těchto návrhů exkurzí v praxi. Tyto návrhy obsahují kromě konkrétních plánů exkurzí také podklady pro vyučující, což by mohlo být využitelné při plánování exkurzí pro učitele z lokálních i vzdálenějších škol. Součástí práce je také výzkum, který byl proveden formou dotazníkového šetření s učiteli a žáky. První šetření se zaměřuje na postoj pedagogů v regionu k exkurzní výuce. Cílem druhého dotazníku, který byl distribuován žákům, bylo zjistit, zda je absolvovaná exkurze motivovala k většímu zájmu o přírodní vědy, či přímo k členství v biologickém kroužku. Třetí část výzkumu se týkala ověření znalostí...
Téma: Technické památky regionu a jejich využití ve výuce na 1. stupni ZŠ
KOUDELKOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá tématem "Technické památky regionu a jejich využití ve výuce na 1. stupni ZŠ". V teoretické části definuji pojem "technická gramotnost" a "technická památka" se zaměřením na aktivizující metody využívané na 1. stupni ZŠ v soulady s RVP ZV. Velká část je věnována projektové výuce a exkurzi, která je klíčovou součástí závěrečné práce. Dále jsou zde popsány vybrané technické památky Jihlavské podzemí, Větrný mlýn v Třebíči, Muzeum řemesel v Moravských Budějovicích a Železniční trať Moravské Budějovice - Jemnice. Praktická část obsahuje návrhy na projekty, jejichž součástí je exkurze a pracovní listy. Cílem diplomové práce je provedení navrhovaných exkurzí a jejich následné zhodnocení.
Možnosti využití regionálních objektů pro technické exkurze na 1. stupni ZŠ
NOVOTNÁ, Dominika
Diplomová práce je zaměřena na vybrané technické objekty Pelhřimovska, jež byly ztvárněny do exkurzí a uplatněny ve výuce na 1. stupni ZŠ. V teoretické části se práce zabývá technickou výchovou a jejími cíli ve vzdělávání na 1. stupni ZŠ, aktivizačními výukovými metodami, jejich klasifikací a charakteristikou. Další část práce se zabývá Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, konkrétně vzdělávacími oblastmi Člověk a jeho svět a Člověk a svět práce, jsou zde také charakterizované vybrané objekty Pelhřimovska. V praktické části práce byly vytvořeny konkrétní výukové materiály - exkurze, pro žáky na 1. stupni základního vzdělávání, část z nich byla se žáky ověřena prezenčně či distančně. Vzhledem k pandemické situaci proto nemohly být ověřeny všechny exkurze. v kapitole Přílohy jsou k nalezení pracovní listy k využití, jejich správné řešení a vypracované pracovní listy u exkurzí, jež byly ověřeny.
Příklady pokrmů světové kuchyně ve výuce na 1. stupni ZŠ
KŘÍŽOVÁ, Adéla
Tato diplomová práce se zabývá tématem přípravy pokrmů světové kuchyně ve výuce na 1. stupni ZŠ. V teoretické části se zabývám třemi hlavními oblastmi. První oblast je věnována projektovému vyučování. Druhá oblast se zabývá stručným nástinem vzdělávací soustavy v ČR a náhledem do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Třetí a závěrečná oblast se zabývá popisem přípravy pokrmů a seznámením čtenáře s různými kuchyněmi z celého světa. Praktická část obsahuje čtyři přípravy na hodinu a jednu přípravu na exkurzi spojenou s přípravou pokrmu. Vytvořené a ozkoušené přípravy jsou určeny pro žáky od třetího do pátého ročníku základních škol. Obsahem praktické části jsou pracovní listy a reflexe z hodin přípravy pokrmů.
Projekt: průmyslové objekty Českých Budějovic a jejich uplatnění v technické výuce na 2. stupni
ŘEHÁČEK, Matěj
Diplomová práce je zaměřena na průmyslové objekty v Českých Budějovicích a jejich možné uplatnění při technické výuce na 2. stupni základní školy. V teoretické části jsou interpretována východiska projektové a badatelské výuky, exkurze a vybraných výukových metod. Následná část se zabývá pojetím Technické výchovy v rámci oborové didaktiky a RVP ZV. Posledním bodem teoretické části jsou vybrané průmyslové objekty v Českých Budějovicích. Jejich uplatnění je dále rozvinuto v praktické části diplomové práce. Praktická část obsahuje celkem 5 příprav, které je možné realizovat s žáky 2. stupně základní školy. Součástí praktické části je i informační přehled pro učitele k jednotlivým přípravám a dále možnosti jejich rozšíření. V příloze práce jsou umístěny pracovní listy.
Keramické materiály ve strojírenství
KYSELÁK, Jan
Tato diplomová práce se zabývá keramickými materiály, především technickou keramikou. Je zaměřena na rozdělení keramiky a keramických materiálů, dále se zabývá zpracováním a výrobou keramiky. Keramické materiály byly dále nastudovány v praxi, a to v několika českých firmách, kde byla provedena osobní exkurze a fotodokumentace. Nedílnou součástí je srovnání technických materiálů nejen z oblasti technické keramiky, ale také srovnání s materiály jako jsou kovy, polymery a kompozity. Dále byla pro výuku zpracována didaktická pomůcka ve formě ukázek jednotlivých keramických komponent, od keramických prášků, výrobků před výpalem, až po jednotlivé finální výrobky. Tyto keramické komponenty byly získány za pomocí dvou českých a jedné nadnárodní firmy.
Vycházky jako prostor pro přírodovědné bádání žáků 1. stupně ZŠ
HUBENÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá tématem přírodovědného učiva. Obsahuje návrhy a realizace čtyř vycházek do přírody. V teoretické části definuji pojem exkurze, vycházka a badatelsky orientované vyučování. Praktická část je založena na přípravě a realizaci čtyř vycházek v blízkosti školy. Cílem této práce je navrhnout a realizovat jednoduché badatelské aktivity v okolí školy. Dalším cílem je ověřit jejich funkčnost a vyhodnotit úspěšnost žáků při řešení. Tato práce chce ukázat nejen žákům, ale i učitelům, jiný, zajímavější přístup ve výuce přírodovědy. Vybudovat u žáků zájem a pozitivní vztah k přírodě a upevnit jejich znalosti z přírodovědy. Pomocí žákovského bádání rozvíjet a získávat nové poznatky. Moje práce je určena pro žáky 4. a 5. ročníku základní školy se vzdělávacím programem RVP ZV. K vycházkám jsou vypracované pracovní listy k jednotlivým ročním obdobím.
Městské muzeum Sedlčany a možnosti jeho uplatnění ve výuce na 1. stupni ZŠ
PEJŠOVÁ, Kristýna
Diplomová práce se zabývá exkurzemi s historickou tématikou na Sedlčansku a následným využitím ve výuce na 1. stupni základních škol. V teoretické části práce představuje pojem učení a jeho význam u školních dětí na 1. stupni, popisuje samotný proces učení a následně ho klasifikuje. Zabývá se souvislostmi exkurzí a dané tématiky s Rámcovým vzdělávacím programem základního vzdělávání a následnou implementací do výuky. Dále se zaměřuje na stručnou historii Městského muzea Sedlčany a města Sedlčan a zároveň vysvětluje základy muzejní pedagogiky. V praktické části jsou navrženy náměty na přípravy exkurzí do muzea, z nichž dvě byly autorkou práce již realizovány. K práci je přiložen dotazník, který zjišťuje efektivitu a využitelnost navržených exkurzí a jeho vyhodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.